fredag 18 juli 2008

Hemma efter mini semester.




Jag har hittat de mest underbara lilla hotell du kan tänka dig, passar utmärkt för ett förälskat par som bara vill njuta av livet och unna sig avkoppling.
Abisko mountain lodge, ett nyrenoverat hotell med underbar utsikt över lapp-porten.
Där har jag och min sambo bott natten till fredag, rekomenderar de verkligen till andra!!

Har ni varit till Nordnorge någon gång?
Åkt vägen över riksgränsen och björnfjället,
I dag har jag och min sambo varit i Narvik, köpt färska stora räkor i fiskehamnen. Åt matsäck på en pir och bara njöt av livet.

På väg hem stannade vi på björnfjället. Tyvärr hade jag inte kamera med mig skulle så gärna vilja visa den underbara platsen för er alla.
Berg och klippor med stugor på brer ut sig så långt ögat kan nå, härliga små sjöar bland alla klipphällar. Och där mitt i allt stod en liten vit träkyrka, runt kyrkan växte hjortronljungen tätt, bären hade börjat ta form. Men än är de någon vecka innan dom är mogna.
Så vackert....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Back on track again !!!!

Gårdsromantik sa...

Så vackert med lapporetn och det turkosblåa vattnet!

Hälsningar Maud