fredag 15 augusti 2008

Vänner


Satte mig vid datorn i kväll, skulle läsa Blocket som jag gör titt som tätt.
Kollade samtidigt mailen, hade fått tre mail av en vän som tyvärr bor mer än hundra mil härifrån.
Hennes mail gör mig alltid så glad, långa, tänkvärda. Vi pratar om allt mellan himmel och jord.
Jag ska inte namnge henne här eftersom jag inte brukar blogga om andra med namn.
Men ville ändå berätta om henne, vi har inte kännt varandra så länge, något år bara.
Vi träffades då jag var på hennes ort för att besöka min sambos bror.
Genast fick vi en sådan otrolig kontakt. Vi har liksom gått varandra på djupet direkt, skippat den ytliga delen då man lär känna nya människor.
"N" har blivit en del av mitt liv, en stötte pelare, någon jag kan bolla tankar och funderingar med. En person jag vågar vara naken inför, lämna ut mig helt.
Jag tror hon känner de samma. Vill bara säga tack "N" för att du är du. (om du läser detta)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenixen på dig!
Ser att du börjat hänga lite mer vid datorn nu =)
Vi måste höras nån dag och ta en fika eller nåt.
Kram