torsdag 4 september 2008

Nyheter som fick mig att må dåligt....

Skjutsade min sambo till jobbet på morgonen, åkte sedan och solade.
Precis då jag sätter mig i bilen börjar nyheterna på radion.
En elva årig pojke är försvunnen i fjällen, se nedan:

Pojke försvunnen i fjällenSverige 03 sep 22:24En elvaårig pojke är försvunnen i ett fjällområde i Kvikkjokk i Norrbotten. Pojken var på utflykt med sin skolklass. Vid 17-tiden på onsdagen upptäckte en lärare att pojken saknades och larmade polisen, skriver Expressen.Ett stort sökarbete med hundar, militär, helikopter och frivilliga inleddes omedelbart. Vädret var på onsdagen dåligt och förhållandena i området betecknas av polisen som mycket svåra. Vid 24-tiden på onsdagen hade pojken ännu inte påträffats.

Fy vilka känslor och tankar sådant väcker hos en.
Jag skulle bli tokig som förälder,genast var jag tvungen att ringa min elvaåring som är hos sin pappa. Bara för att höra hennes röst. åh mina fina fina barn. Vad jag älskar dom stora som små.

Mina tankar går till pojkens föräldrar, må detta gå väl . . . . . .