tisdag 25 november 2008

Kaffe och en bulle...

Tog med en kopp kaffe och en bulle till datorn. Fortsätter läsa de bloggar jag följer och väntar samtidigt på att tvättmaskinen ska bli klar. Tänk ändå så mycket vi kvinnor har på gång samtidigt.
Dricker min "man" kaffe dricker han kaffe, ser möjligtvis sporten samtidigt eller läser tidningen.
Medan jag tar mitt morgonkaffe vid datorn kastar jag in en pinne i brasan.. läser några bloggar, springer ifrån, hänger tvätt, sätter på sänkläder i maskinen. jo jag har hunnit bädda rent i samtliga sängar i huset i dag + bädda dom oxå. Tömmer diskmaskinen som jag satte på innan jag gav mig på sängarna. Ser att de ser smuligt ut på golvet och drar en repa med dammsugaren över golvet. Med kaffekoppen i handen.
Nu smuttar jag på kaffet, samma kaffe som bäddat, fixat o tvättat med mig... Tänk vad kvinnor kan. (Men i mitt nästa liv...då ska jag bli man) ;-)

Inga kommentarer: