torsdag 22 januari 2009

Hilda och Katt-Hund


Hilda, en envis liten Russtjej. :-)
I går var vi i stallet, det blev 2½ timmars pyssel. Mockning, fixa höpåsar,ryktning...och givetvis ridning.
Sanna tycker det är roligt, men är lite försiktig på hästryggen. Med lite hjälp av familjen tuffar hon nog till sig med tiden. Det är tur att hon har så många kunniga i familjen. Både utbildade och självlärda instruktörer :-)

Kommer ni ihåg den tecknade figuren katt-hund som brukade vara på tv förr.
Våran Mozart är snart lika lång som han/hon.
Jag träffade en granne från vår gata i går då jag var ute och skottade. Hon stannade och pratade. Tyckte att Mozart blivit stor, jag skrattade och sa Lååång menar du. Och hon höll med, men slätade över med att "de är ju tax i honom"
Han är söt, men kroppsligt ser han lite rolig ut nu så här i hundtonåren, han är 8 månader. Jag ska fota en bild och visa :-)
I dag är de Torsdag, vad dagen för med sig vet jag inte, har inga planer.
Så det får tiden visa .

Inga kommentarer: