tisdag 17 mars 2009

Ewas tisdagstankar...

Kväll, middagen är intagen och tystnaden har lagt sig i huset. Bara tvns ljud hörs från rummet intill. Dottern ser på disney och sonen är med kompisar. själv är jag trött och tom Förvirrad av tankar och känslor. Det är så svårt att få ihop en ny familj på ett bra sätt. Jag har känslor som jag inte trodde jag skulle få uppleva, känslor av tvivel på framtiden och på vad som komma skall. Någon skulle förmodligen skratta och säga att jag bara har lite kalla fötter inför bröllopet, men så är de inte. Vi har yttre störningsmoment i vårat underbara förhållande som får de att gå sönder, ätas upp, bit för bit.
Även gamla spöken i garderoben har dammet rullat av från och nu rasslar dom med kedjorna på natten. Det är veckor /månader sedan jag inte hade ont i magen. Lika länge sedan jag sov gott en natt. Om man kan dö av brustet hjärta gör jag de nog snart, trots att vi någonstans i all förvirring har vår kärlek kvar.

Inga kommentarer: