fredag 6 mars 2009

Fredag kväll...

Fredagkväll vilken härlig kväll, fredag kväll när du och jag får vara tillsammans...
Fredagkväll vilken härlig kväll, fredag kväll när du och jag får vara tillsammans...

Jag irrar om kring, men nu är de dax, ja för kvällen är här till slut. En sista gång ser jag min spegelbild och så rusar jag, flyger ut.
Nää inget kan hindra mig, hålla mig kvar.
Du är den enda och dig ska jag ha... klockan slår nio och hör på mitt mål, som en jakthund som vet vilket spår han skall ta...

Utan dig känns hela livet kasst, utan dig finns ingen kärlek alls, utan dig hörs ingen ljuv musik på fredag kväll...

Fredagkväll vilken härlig kväll, fredag kväll när du och jag får vara tillsammans...
Fredagkväll vilken härlig kväll, fredag kväll när du och jag får vara tillsammans...

Skratt... ja gott folk, så kändes det för några år sedan då jag och min man byggde upp vårt förhållande.
Jag var pigg och alert, kände mig som 20 igen, inget var jobbigt och livet lekte. Kärleken gav min otroliga endorfin kickar. Hur gör man för att få de i dag...

Jag tränade på gym flera dagar i veckan, simmade, solade, hade många aktiviteter med barnen, Jag umgicks med vänner, dagarna hade timmar till allt.

Men nu i dag... några år senare... jobbar, ser tv och sover...stressar för att hinna ut med hunden...ja herre gud!!
Det måste bli en ändring på detta, jag soffar till mig.
Glömmer vänner, tar allt för givet, skjuter saker på morgondagen och inte ens vårdar min egen hälsa....

Inga kommentarer: