måndag 16 mars 2009

Ja se de töar..

Måndag morgon, vardag och arbetsdag för de flesta jag känner. Men faktiskt inte för mig. Jag är ledig i dag.
Ute är de slaskigt och vårigt i luften, nyss föll lite "blötsnö" till marken och temperaturen är +1 grad. Ser att någon skola har friluftsdag i slalombacken. Liften går för fullt. Så härligt för barnen att ha en hel utedag med korvgrillning och skidåkning. Kan tänka med att de är många glada rosiga barn som kommer trötta hem i eftermiddag. Jag sitter och funderar på vad jag ska göra i dag medan jag skriver. Jag tror jag ska besöka stadens solarium, bättra på färgen lite. Annars vet jag inte, har städat lite här hemma, men vad tusan är de att skriva om här. städar gör varenda tant. Funderar även på att besöka kalixrummet på biblioteket för att söka efter lite bilder från förr som jag ev kan få en kopia på till mitt jobb, till de aktiviteter jag har inplanerade på onsdag. Nu ringer telefonen mitt i skrivandets stund, min sambo avbrytar mig och jag säger tack o hej för denna gång!

Inga kommentarer: