torsdag 19 mars 2009

Uppe före tuppen.

Somnade sent och vaknade tidigt. Hade dunderhuvudvärk i går och somnade medan jag tittade på Arga snickaren, då jag vaknade efter 30 minuter hade "skalle banget" släppt. Jag var utvilad och det var lögn i ******* att försöka sova när klockan visade läggdags
Hann snurra av och ann en bra stund innan mr John Blund infann sig med sin sömnsand.
Nu på morgonen har jag redan kl sju hunnit hänga ut sängkläder på vädring, hänga tvätt som tvättat under natten och nu sitter jag här med en stor kopp rykande te.
Har just väckt dottern, sonen sover in i de sista trots att skolan kallar. Själv är jag ledig i dag.
Solen skiner redan och vädret verkar bli perfekt. jag ska nog bege mig ut på isen och låta Mozze springa lite. Han älskar att vara ute. Visst är klangen i mitt skrivande mer positivt i dag. Jag anstränger mig verkligen för att vara glad. Vill man så går de.

Inga kommentarer: