onsdag 22 april 2009

Ewas lilla röda...

Sol ute, sol inne...sol i..... jaaaa solen skiner i dag, himlen är blå och dagen ser uta att bl alldeles förbenat underbar.
Dammet inne syns, och jag borde ta tag i saken. Men energin vill inte riktigt infinna sig. Jag har tvättat en maskin tvätt som jag strax ska gå och hänga. Annars ska jag bara vara i dag, har jag tänkt i alla fall.
I em har vi stallet, och i kväll ska vi på kalix-lokala-kennelklubb.
Bredvid mig står en halv-urdrucken te kopp. jag gör så ofta.
Tar en kopp te eller kaffe som jag sedan glömmer bort då jag fastnar vid datorn eller tvn. jag är frusen, huttrar...trots att min älskling gjorde en eld innan han åkte till jobbet. Det är tur att jag bäddat sängen, annars hade det varit lockande att krypa ner en stund. Jag har länge hållit på och läsa en bok, stressen i mig har gjort att jag inte kunnat koncentrera mig på att läsa och den har blivit liggande. Nu då jag varit ledig och vilat i snart 2 veckor har jag kunnat varva ner. I går tänkte jag fortsätta med boken, men så blev de inte pga min sambos mysiga famn. Men kanske i dag då jag och Mozze går här hemma själv. Barnen är hos sin pappa i veckan, så tyst är de verkligen. Dottern kommer ändå några timmar varje dag efter skolan, bara för att vi ska få ha lite mys i hop. I går var vi på biblioteket och lånade en hund film om agility träning. Det verkar kunna bli Mozarts "grejj". Jag ska försöka fånga honom på någon bild under kvällens träning.

Inga kommentarer: