lördag 18 april 2009

Lördags prat...

Tidig morgon och sen frukost, drog oss länge.
Sedan en sväng på Gallerian, kaffe på "gubbdagiset" och besök på klädaffärer. Vi har varit på kostymjakt. En fin hittade vi, men tyvärr var den rätta byxan till kavajen slut. Tjejen i butiken lovade att kolla med andra butiker i samma kedja. Och nu hoppas vi på ett positivt samtal till veckan.
Sannas kompis kom med bussen och nu är flickorna i stallet. "Gubben" byter däck på båda bilarna och jag återhämtar mig vid datorn.
I går plockade läkaren bort min medicin då jag var på återbesök, läkaren som gett mig den hade skrivit ut helt fel sorts piller. Jag hade fått en medicin som sänker puls på fel sätt och enligt läkaren ska jag ha en annan typ av medicin. En beta blockerare enbart om de alls behövs. Hon menar att jag först ska utredas innan medicinering, jag ska lära mig hantera stress och själv bestämma över min kropp. Hmmm säger jag, glad att slippa piller men tveksam till läkarens beslut. Jag känner ju hur galen hela kroppen är.
Nu ska jag gå ut i solen och blåsten och få lite luft, ha en bra Lördag allihopa!!

Inga kommentarer: