onsdag 1 april 2009

Onsdag = stalldag

Så går ännu en dag ur vår tid, har sett Rent hus på tv4 och känner mig rätt nöjd med de få dammråttor vi har under sängen. Man ska inte klaga, och som ordspråket säger...
-Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete ... eller hur de nu var.

I dag har det varit stall dag för familjen Pettersson/Holmqvist.
Soligt och varmt ute, men tyvärr väldigt klibbigt före för vår fyrfota vän.
Hon gick på styltor kan man lugnt säga.

Efter stallet var jag och lilla "pa" på isen en stund, Mozze fick springa lite och vi njöt av solen.
Håller vädret i sig blir det en skön dag på isen på fredag då jag är ledig och hon slutar skolan tidigt.

I övrigt har kvällen bestått av att bara var, och nu har jag faktiskt krupit ner i sängen, under täcket med min bärbara vän. Hockeyn surrar på i bakgrunden från rummet intill. Slutspels-match nummer ett av sju, må de bli avgjort på tre matcher så vi får gjort nått vettigt här hemma.
Väntar fortfarande på klinkergolvet i hallen, de nya trappräcket och klädutrymmet i hallen. Men ...suck...den som väntar på något gott väntar alltid för länge ;-)

Inga kommentarer: