onsdag 20 maj 2009

Hjälp, den dör!

Vet inte vad som tagit åt min söta lilla röda.
I går innan jobbet anv jag datorn för att sätta in busspengar på dotterns konto. Efter användandet slog jag av datorn och åkte hemifrån När jag senare på kvällen försöker anv datorn är min användare borta, datorn uppför sig som att den är nyinstalerad och frågar om inställningar osv. Söker jag så hittar jag mina mappar i utforskaren. Konstigt, sedan så fort jag slår av datorn tappar den alla nygjorda inställningar och vid en uppstart frågar den om igen...
Detta är inte roligt, det är tom sorgligt.
Förutom att datorn krånglar så har som jag sa diskmaskinen dött, bilen tjorvar och hackar. Måste på rep, nya sommardäck var nödv förra veckan. Vattenräkningar, elräkningar....detta går mig på nerverna just nu + att vi lever i nytt renoverings-stök pga vår ide att göra om trappan till nedervåningen. Så nu har jag gnällt av mig. Kommer precis från stallet, har bytt om o tvättat bort lite av hästlukten. Barnen for just till skolan. Sofia som är här sover fortfarande, och jag ska också lägga mig en stund. Jag är trött, min värk är tillbaka som jag nämnde tidigare, men jag ska tänka bort den och försöka göra något bra av dagen.

Inga kommentarer: