fredag 12 juni 2009

Fredag...Fridag..

I dag är de studenternas dag, alla i avgångsklasserna jublar " Hurra vad vi e bra!" , ett år sedan min sessa tog studenten, en vacker flicka då liksom nu.... med eller utan balklänning. men oj så roligt det var att se henne. I år har hon flera kompisar som går ut och kvällen för dom betyder fest. Själv ska jag i dag gå ner på stan och titta på de fina ungdomarna då dom kommer i (på) sina fordon till folketshus. En rolig tradition. Skjutsarna från skolan är allt från brandbilar, skogstraktorer till häst och vagn....

Jag är ledig i dag, det är skönt. Jobbade extra i går, det har varit stressigt sista tiden, jobbet, stallet tar all min tid. I dag ska jag ha en bara njuta av livet dag. Jag har lånat en bok av en arbetskamrat som jag vill läsa. Känna lugnet.... fåglarna kvittrat utanför mitt sovrumsfönster jag ligger fortfarande kvar i sängen, det är lite disigt men varmt ute...sommar kläder i dag, oxå underbart!

Avslutar mitt skrivande för stunden med en hyllning till dagens studenter
" HURRA VAD NI ÄR BRAAA!!!! "

1 kommentar:

madde sa...

Man tackar så mhycket alltså;) vi ses ikvälll på festen??;P