måndag 20 juli 2009

funderingar...

Jag funderar, vad tusan är detta bra för, skriva i bloggen om i princip ingenting.
Vardagliga bestyr som dom allra flesta har, ja faktiskt alla... vem bryr sig om de och vill läsa. Skulle man skriva om djupa tankar, viktiga händelser i världen, politik, eller vad som hellstvore de kanske bättre.Just nu känns min blogg som "en kos dagbok"
Den sagan har kanske många läst för sina barn.

Vaknade. Åt lite hö. Två strån som fanns kvar. Tittade på Majros. Hon stod kvar på sitt gamla ställe. Tittade på Örsvart. Hon stod kvar på sitt gamla ställe. Regnar ute. Blev mjölkad....
Visst har jag annat att skriva om oxå, mina tankar kring livet, känslor, upplevelser,funderingar. Lycka och besvikelser. Rädsla, ångest och....jaaa listan kan göras oändlig.
Men allt kan man inte skriva om, och det är tråkigt.
Jag vill berätta för er om tidigare upplevelser i livet som satt sina spår och format mig till den människa jag är i dag, en person som jag inte alltid är stolt över. Jag vill skriva om min känsla att inte vara bra nog, inte duga. Jag vill berätta om hur de känns att andas genom ett sugrör.
Men de gör jag inte... jag sträcker på mig. Ser ut som den jag vill vara, Lyckliga fru H:qvist. Stänger garderobsdörren om alla spöken som rullar runt på hyllorna. Ler, ruskar på huvudet, tar fram sminkväskan, fixar mig och ....visst där är hon...fram med solglasögonen och ut i eftermiddags-solen....men..."Bakom mina solglasögon...kan jag va mig själv!"

1 kommentar:

Eija W sa...

Fortsätt att skriva om det du vill skriva ner eller har tankar om. Det är det som gör en blogg bra. Jag gillar det du skriver.