onsdag 22 juli 2009

Lillefot...

Efter att läst min dotters blogg om vårt jordskalv tänker även jag på berättelsen om Lillefot, som tillsammans med sina vänner letar efter den stora dalen
I början av filmen så skiljs Lillefot från sin mamma efter ett jordskalv... liten rädd och kaxig strävar han vidare med sin trädstjärna tätt intill kroppen...
På jakt efter den gröna dalen...långt bortom bergen - ett grönskande paradis dit ondskan inte kan nå. På vägen lurar faror och onda "dinosaurier" men han möter också riktigt goda och glada vänner som gör honom sällskap på färden.
Undra om det inte är just så livet ser ut faktiskt....

1 kommentar:

Jessan sa...

Kramar tillbaka i massor =)! Läste din blogg igår och började skriva en kommentar, men som du själv skrev att du tyckte att det var obegripligt det du skrev, lika obegripligt fick jag mitt att låta. Men jag vet vad du menar och jag hoppas du vet att du kan ringa mig när du inte kan skriva av dig =)! Kram och puss