lördag 29 augusti 2009

Kväll 29 augusti.

Ute regnar de, jag sätter mig små huttrande vid datorn. Nyss har jag varit med Mozart på skogspromenad. Skönt trots allt. Dagen i dag har varit lugn, har inte gjort mycket alls.
När jag tänker efter inget mer än bakat bullar.
Har inte mycket och göra faktiskt, huset är städat, tvätten är tvättad. Ingen som stökar att plocka efter. Barnen är hos deras pappa. Och då är de gräsligt lugnt här hemma.
Jag skulle ha jobbat i helgen, men fick byta mina två arbetspass mot en lång söndag nästa vecka.
När jag nu ser vädret ångrar jag de nästan, men jag får ju vara ledig i alla fall även om jag inte kan göra de jag hade hoppats på.
Min man ser på sport och jag är allmänt uttråkad...
Vi har pratat om att fara och bowla, men jag har tappat lusten då han fastnade vid TV:n för flera timmar sedan. Bowlingen får nog vara. Jag tror jag tar bilen och åker en vända i stället....
Vart...ja de får vägen visa ...:-)

Inga kommentarer: