måndag 28 september 2009

Anpassa sig...

Jag är så less att hela tiden anpassa mig efter min make.
Jag lyssnar, förstår, accepterar...
Hans stora passion i livet är hockey. Han ser alla Luleås matcher, ser han inte dom borta köper han hem dom.
I kväll hade han planerat att se hockeyn borta. Jag som sällan, du kan nog tom läsa aldrig planerar en tv kväll hade i dag gjort de. Jag har varit borta hela dagen är jätte trött efter helgjobbet och dagens spring med barnen i Luleåsbutiker.
Jag hade ställt in mig på att få kura ihop i soffan, se tv och bara vara. Vi har bara alla kanaler på en av våra tv-apparater, och nu ska dom tydligen ha hockeykväll här i stället.
Patetiskt, jag blev så ledsen att jag nästan började gråta.
Åhhh vad jag är less och alltid vara den som "går undan, står åt sidan...."

Inga kommentarer: