onsdag 9 september 2009

Så vacker utan spackel...


Jag just hemkommen


Du ska vara den du är
Och inte vara som alla andra
Bara vara den du är
Bara vara den du är
Du är så vacker utan spackel
Att du inte kan förstå

Skrattade för mig själv i dag, minuterna innan min lunch-rast var jag till apoteket för att uträtta några "jobb ärenden". Vid ingången möter jag en man som jag inte känner direkt med brukar hälsa på. Jag kastar iväg ett hastigt "Hej" som man gör då man är stressad...tillbaka fick jag en lång blick och sedan en kommentar.... "- vaaaad fiiin du är". Jag skrattade till, log och sa tack. Skyndade vidare i vardagen... på apoteket var de kö. Jag tog fram mobilen och ringde min man,
Berättade om den annorlunda hälsningen och frågade varför han inte säger så då jag ser ut som i dag. Lurvig, trött, ofixad i Teamsportia dress ;-) ......Tack snälla medmänniska, ......trallar vidare
"Jag är så vacker utan spackel
Att jag inte kan förstå"
hahahahahahaha

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är alltid vacker vännen. Både med och utan spackel... för man blir så glad av ditt leende! Syns i morgon! Kram

J

Anonym sa...

Det är bara du som inte kan förstå! ; )

Anonym sa...

Du ska inte skratta åt de!
Han sa de säkert från sitt hjärta.
Ta till dig att du utstrålar något, trots att det var en vanlig dag för dig. Ofixad och naturlig är oftast vackrare på riktigt.
Om du/ni förstår mig