söndag 4 oktober 2009

One of those days......


Söndag, sköna söndag. Vaknar med familjen runt mig. Härligt att ha barnen här! Vänder mig i sängen för att krypa närmare min älskling, ajjjj....hela kroppen skriker....

Jag vickar försiktigt på mina fingrar, lillfingret och tummen på höger hand är helt stela. Åhhh NEJ, inte nu...inte idag. Stiger upp och går på toaletten, stel i knän, och värken sedan...fy tusan. Jag orkar snart inte med detta!!!!
Ena dagen är jag så fantastiskt bra, andra dagen är jag som om jag blivit överkörd av ett tåg. Fast de är väl så med reumatiska sjukdomar
Jag har varit utan min reuma medicin i någon vecka, så de är väl dax igen. suckar...
Jag vill INTE äta piller alltid. Man är så begränsad, kan inte ens spontant ta ett glas vin.
Eller kan och kan, på läkemedelsinformationen säger dom ju då min make ringde och kollade upp de åt mig att "dom bråkar inte med varandra", men för min mage är de inte bra, så de avstår jag vid medicinering....

Nu ska jag ta bilen till affären, måste handla lite. sen blir de inte mycket i dag. Bara vara...

Inga kommentarer: