torsdag 22 mars 2012

Hej mitt vinterland

Hur har ni de kära vänner? Här hos mig är de grått i dag. Snöflingorna faller till marken. Sakta sakta.... I Stockholm är de nästan tjugo grader i dag. Låter underbart. Drömmer mig bort en stund och suckar lite. Nu är det en månad drygt tills vi åker till Turkiet. Som jag längtar. Välbehövlig rekreation. Dagen i dag tillbringas i tjänsten. Liksom dagen igår och hela resterande veckan med undantag för i morgon. Älskar mitt jobb, det gör mig glad. Synd bara att tiden inte alltid räcker till så mycket som man önskar åt alla.

Nostalgi?!
Igår hittade jag en hop gammal cdskivor. Tog med två ut i bilen för att lyssna igenom dem. Musik skapar/väcker minnen till liv, håller ni med? Både glädje och sorg. Så lustig jag är, jag kan känna hur jag mådde då jag ofta lyssnade på skivorna precis som om de var igår. Den ena skivan gjorde mig glad och upprymd, minnet var sommar och sol och bilsemester med mina barn och deras far. Skrattade gott åt vissa av låtarna, minns hur vi toksjöng i bilen jag och barnafadern. Härliga dagar var de:). Skiva nummer två väckte helt andra känslor i mig, ensamhet, förtvivlan blandat med lycka och rädsla för svek. Så jobbigt, då jag kom hem bröt jag sönder skivan men känslan fick jag bära med mig hela kvällen. I dag poppar jag skiva nummer ett på järnet. Ler åt de minnen som strömmar ur högtalaren.... Ha de gött där ute i världen:). Kärlek till alla :))))

Inga kommentarer: