söndag 4 mars 2012

Klyschiga texter

Amor vincit omnia, LOVE Always & Forever, Carpe Diem osv, fina ord. Jo då jag har oxå en av textrena hemma hos mig. Amor vincit omnia, kärleken övervinner allt? Ja NÄSTAN allt.

Men orden Carpe Diem, fånga dagen. Gör vi de? Har du fångat dagen i dag? Har du de? Tänk efter och känn efter. Var de så här du ville leva din dag 20120304? Om detta var din sista dag på jorden, var de så här du ville att den skulle vara då? Varför är vi inte mer rädd om tiden vi har med varandra, både i familjen och utanför familjen? Vi borde sprida mer glädje till dom vi möter, och få de vi ger åt andra. Livet borde vara ett givande och ett tagande.


Jag är så trött i dag, näst intill utmattad. Fick jag byta med en åkersork skulle jag göra de.


Åkersorken lever i ett flertal miljöer, i skogstrakter, på skoglösa slätter, stränder, odlad mark och fjällhedar. Den håller gärna till i fuktiga biotoper, även om fuktig miljö inte är något nödvändigt krav.
Sommartid äter åkersorken framför allt gräs och örter. På vintern äter den mest bark och skott på såväl plantor som vuxna träd av främst asp, sälg, rönn och vårtbjörk, men även på tall och contortatall, i bland även på granplantor

Inga kommentarer: