onsdag 23 maj 2012

musik

Då man är halvkrasslig och inte gör annat passar de bra att lyssna igenom gamla spotify-listor. Nostalgi, musik är minnen. Vissa låtar påminner mig om olika vänner, roliga händelser. Många långa fina sommarkvällar från tiden på Hallonstigen då vi suttit ute och löst världsproblem över pärlande rosé .
Men den musik som värmer mest just nu är faktiskt Ai Se Eu Te Pego och Hey Hey Alanya, så fina minnen. Värme, mys, hetta och Kärlek till ett land långt långt borta. Skrattar för mig själv då jag hör 1-2-3-4-5, en okänd låt med Maud Lindström,  Johnny Cash och Nina P, eller varför inte: "Ingen vill veta vart du köpt din tjöja". Ja herregud vad vi "jyrat". Och så glad att de vänner jag försummat efter flytten hit till Ryssbält dykt upp från ingenstans sista tiden. Jag är så glad för de, älskar er <3   Trallar med i låt texterna och musiken får mig glad.....   Å snart har vi sommar, underbart.....   Världen ler mot mig och jag mot den.  Så tacksam över hur livet förändras dag för dag och bara till de bättre ......

Inga kommentarer: