söndag 4 november 2012

Hurra hurra

Hurra hurra i dag är de makens födelsedag. Vi väntar barn, barnbarn och våra föräldrar på fika. Trevligt att samla storafamiljen för några timmars umgänge. Helgen har varit både rolig och mycket tragisk. Min moster har stilla somnat in, väntat men svårt. Hon var fruktansvärt sjuk i sin cancer och ingen bot fanns. Sjukdomsförloppet var hastigt och vi han inte mentalt förbereda oss, om man nu kan de? En underbar människa fattas. Men vi är med henne i tankarna. Nu lämnar jag de sorgliga för att berätta om gårdagskvällen. Vi var bjudna på middag till Sollan och Tommy hos Sollan. Så underbart trevligt. Har inte känt mig så avslappnad och haft så trevligt på länge. Att få lära känna Sollan var /är verkligen "häftigt". Och faktiskt skrämmande oxå, Det var som att jag pratade med mig själv. Så lika i både de mest knasiga saker från julgransklädning och smällkarameller till djupa tankesätt. Tack söta ni, ni berikar mitt liv:)

Inga kommentarer: