lördag 15 december 2012

Besviken på mig själv!

Jag blev plötsligt så ledsen. Pratade med min far, han har sista tiden blivit så förändrad. Klarat inget själv. Vill ha hjälp med allt. Samma sak gäller min mamma. Nu då de är vinter tar dom sig inte ens till affären. De är för snöigt att köra bil. De är för halkigt att gå. För tungt att handla mer än " de nödvändigaste". Jobbigt att bo en trappa upp, tungt att ta ut sparken. Julstädningen har jag gjort åt dem, trots att jag själv är sjukskriven just nu. Julbak åtta sorter fick pappa i födelsedagspresent. Nu är de slut och han vill att jag bakar mer. All julhandel har jag fixat åt dem. Jag orkar snart inte, mest mentalt. Jag blir så förtvivlad. Dom är bara just över 70 år. De känns som att dom gett upp livet. Jag känner mig skyldig så fort jag pratar med dem.
Nu har jag gnällt av mig. Tack för ordet



Inga kommentarer: