torsdag 27 december 2012

Godmorgon

Vaknar tidigt. Tyst i huset. Alla sover. I dag är dagen D. Dagen då lugnet och tomheten lägger sig över vårt hem. Marka, Erik, Lovisa och Mattias ska åka hem till Lögdeå. Sanna följer med dem. Kvar blir jag och maken. Han har ledigt till 2:a januari. Ryser ..... Ja inte för att han är ledig :). Ryser för den enorma tystnad som skall komma. Jag har svårt för avsked. Vänjer mig aldrig. De blir i stället bara värre och värre. Jag kan absolut inte känna samma sköna känsla de dagar jag vaknar upp i ett tomt hus. Ett hem är menat för glädje, värme och närhet.
I eftermiddag åker vi på mellandagsrea till Luleå. Sedan hämtar vi P-A och Lollo på Flyget i kväll (makens bror) , skjutsar dem till gamla tant svärmor som dom skall besöka några dagar. Så vi hinner nog med några roliga dagar med dem oxå gissar jag. Bl.a. Hockey i Luleå och en middag är inplanerad.

Inga kommentarer: