fredag 11 januari 2013

Fredagkväll, redan?

Oj så veckan sprungit iväg. Först var de måndag och sedan pang är fredagkvällen här. En lugn och skön kväll. Maken slipar i trappan till övervåningen. Här ska målas. Dottern är i tonårsgrottan och jag sitter vid datorn en stund. De är ovanligt, anv nästan bara min mobiltelefon nuför tiden. Nutidens teknik ;)
Kvällen ska få fortsätta i lugnets tecken. En liten promenad med de fyrbenta och en skön filt i tvsoffan gissar jag blir aktiviteten.  Jag har klarat mina mål med träningen i veckan, både promenader och simning. Trots att jag varit så trött då väckarklockan har ringt klockan 05.30 har jag "masat" mig iväg till sportcity. Heja Ewa, mål två sätter jag upp nästa vecka och utökar kraven på mig själv. Koständring. Fiberhavregrynsgröt måndag- fredag.  (Hatar gröt) Inget bröd under veckorna.
Jag ska göra små förändringar varje vecka till jag kommit dit jag vill och då fortsätter jag så. Men träningen är de viktigaste. Efter dessa dagar känner jag mig gladare i "huvudet" om ni förstår hur jag menar. Tankarna är liksom lättare och fluffigare. Ähhhh de där förstår nog bara jag själv. Menar absolut inte att jag gått runt väldigt tungsint innan, men ....ja...nä de där kan jag inte förklara. Klura på de ni i stället ;)  Nä "hörrni" fred på jorden och kakor till folket. Mörkret, snön och de ryssbältska skogarna väntar på mig. Ha de gött :)

Inga kommentarer: