fredag 18 januari 2013

Fredagsångest?

Det känns tungt i dag. Mycket tungt. Kroppen värker, spec min högra hand och en punkt stor som en handfasta mellan axlarna. Tusan oxå, jag vill inte. Måste dessutom helt plocka bort prednisolonet. Får hjärtrusning av de. Åhhhh de är så sorgligt. Har en vemods känsla i kroppen. Känner mig ledsen. Tittar på den vackra naturen påväg in till Kalix nu på morgonen utan att egentligen kunna njuta av de. Träden är tyngda av frost och himlen grynings blå. I vanliga fall skulle jag älskat denna syn, men inte i dag. Nä nu får jag rycka upp mig. En liten stund i solariet ger kanske energi så jag ska besöka sun tan.

Kanske är de inte bara pga min fysiska hälsa jag känner mig ledsen i dag. De är i dag Sanna åker till sin pappa. Hatar dessa fredagar. Trodde man vänjer sig men för mig är de tvärt om. Blir bara värre och värre med åren. Borde vara van efter sju år. Men inte. :(.
Nej nu har jag delat med mig av en tung Ewa dag, ska rycka upp mig. Varje dag
är till för att levas på bästa sätt. Allt medan dagens ljus letar dig fram kanske även min sinnesstämning förändras.

Inga kommentarer: