måndag 11 februari 2013

Humörsvängningar

Hipp hurra, Sofia fyller 24 år i dag, min prinsessa.
Kalasat hela dagen och varit barnvakt till Wille då Sofia började jobba. Mycket roligt! Älskar mina barnbarn och njuter då jag får vara med dem. Det är så synd att Mattias och Lovisa bor så långt bort från oss. Nu är jag ny hemkommen, maken insisterade på att få laga middag. Och jag satte mig vid datorn. Löjligt små putt, jag ville oxå laga midag. Jag behöver ha måsten i vardagen då jag inte jobbar. Skämmas skulle jag dock för att jag tjurade till nu. Han är ju bara så snäll och hjälpsam. Till och med för snäll tycker jag ibland. Han menade på att jag har ju åkt bort tidigt, varit borta lika länge som honom i dag. Jag har hjälpt Fia bygga ihop hennes nya köksbord och stolar, vi har pysslat lite och varit två vändor på tippen. Myst en massa och fikat ännu mer. Dvs dagen har inte varit spec hård för mig. Då jag påpekar de och suckar över att jag inte kan jobba säger maken : Du kanske skulle försöka!?   Ja som om jag inte vill de....
Men jag har ju ingen förmåga att anv händer/handleder i lyft osv. Så hur skulle de gå tilll.  Jag önskar jag hade ett annat typ av yrke, där jag kan vara utan problem.  Vad ska jag ta mig till. Jag blir sur, trött och grinig av att inte känna mig "behövd".
I kväll ska sanna och jag trösta oss med hårfärg inköp. De kanske hjälper upp:)

Inga kommentarer: