onsdag 13 februari 2013

Oj så fort veckan går

Hej bara, nu är de nästan helg igen! Tiden rusar iväg. Men de är ju så då livet är trevligt:) . I dag har jag inte några särskilda planer alls. Jag ska nog tillbringa min tid här hemma. Hemmagöromålen fins. Karl ( vår chihuahua ) har de jobbigt. Någonstans i grannskapet löper en tik och han känner av de. Kan sitta och gråta vid ytterdörren. Stackarn.
Graderna ute visar åtta, de snöar lite. Så hundpromenad blir de i dag.

Såg ni bilden från igår ang äktenskapet. Måste de vara , bli så? Tråkigt, men jag skrattade åt texten som Kia skickat till mig. Funderar! Skrattade jag gott eller igenkännande ?
Tyvärr var de igenkännande. Så galet de kan bli. Man blir hemmablind även på äktenskaps fronten. Det ligger nog en del i orden " man saknar inte kon innan båset är tomt)". De är lätt att man blir "hemma blind" även i relationer. Man ser inte vad man har och glömmer att uppskatta de. Tar föregivet att personen alltid kommer att finnas där, ack så farligt.
Så jag ska verkligen försöka ändra på mig på vissa punkter. Behöver bara respons, men kan inte förändra själv.

Inga kommentarer: