söndag 19 maj 2013

En sån där dag...

Har ni vaknat någon gång och eran partners ord blir fel enligt dig redan de första ni säger till varandra. I dag är en sådan dag hos oss. Jag är så irriterad att de bränner i huvudet på riktigt. Om de är pga trötthet, influensa, en tyvärr återkommen värk i kroppen eller ? De vet jag inte, men bra känns de verkligen inte!!!   Jag åt frukost och tänkte ta mig ett varmt uppmjukande bad, men vad händer. Vattnet var underbart skönt, jag kryper ner och bubblorna omsluter mig. Dricker te och börjar lugna ner mig lite. De är ju trots allt söndag, vädret är underbart och de är bara några dagar till vår resa.  Men lugnet i min hjärna varar inte länge. Slår på vattnet för att tvätta håret, iskallt..... Fy tusan, varmvattnet tog slut då jag fyllde badkaret. Ja då är de vara att få de gjort i alla fall.... Var jag inte hundra % vaken så blev jag då de. Ligger kvar en stund till i vattnet men de känns kyligt så jag kliver upp. Börjar tappa ut vattnet men vad händer? De rinner ut över hela golvet. Det är något med avloppet. Suck och stön. Nå nu är badrummet städat, golvet torkat och avloppet rengjort. Och jag är färdigt för en dusch till. Mitt humör är allt annat än bra, jag förbannar livet i största allmänhet och morrar.  Så varning alla, i dag ska ni inte träffa mig 




Inga kommentarer: