fredag 18 oktober 2013

Fredagsmys ❤️

Sen frukost intagen.

Det är så otroligt vackert ute, den första snön kom i morse och nu skiner solen. Jag älskar den första snön, den gör mig glad och upprymd. Minns alla underbara förstasnöstunder med värme och glädje. Snögubbar, minimala som vi försökt rädda livet på i frysen. Snölyktor vi gjort. Snöänglar❤️

Jag kommer ihåg första snön 1988. Marika var 41/2 år. En lördag morgon vaknade vi inbäddad i ett vitt mjukt täcke. Både jag och Marika jublade. Första snön i vårt alldeles egna hus. Vi kastade på oss kläder, tror vi var ut i bara skor och jacka ovanpå nattkläder, med bara ben. Vi gjorde en snögubbe och sedan tog vi med snöbollar in som vi kastade på den inget ont anande mannen i huset :)
En boll träffade väggen, när den rann ner efter väggen blev de en rand i de gamla slitna tapeterna i vårt nyköpta kråkslott. 
Vi skrattade och tjoade... Lycka!!

Jag har alltid varit tokig i nysnö, Sanna och jag har sent på kvällen gjort små snögubbar som vi ställt på broräcket. För att sedan morgonen efter komma ut och hitta  halvsmälta :)

Nu vill jag oxå gå ut och göra en snögubbe, men jag ska inte:)
Trots att de suger i göra snöfigurtarmen :)

Näää inte nu, nu ska jag se en film och bara vara, de är oxå en form av lycka ❤️


Inga kommentarer: