torsdag 31 oktober 2013

Oj vilken trevlig kväll

Så är torsdagen över, kvällen blev precis så trevligt som jag hoppades.  Maken uppskattade överraskningarna.  Middagen var underbart god och Luleå hockey tog hem segern i kvällens match.  Kan man önska sig mer.  Tror inte de.

I dag var jag på besök hos en kompis, vi började prata om livet, om hur man gör misstag, agerar på fel sätt, sårar andra.  Vi enades om hur fruktansvärt tråkigt de är då människor inte kan glömma de som varit, blicka framåt och ge människor en chans att visa att dom är/kan vara en annan människa. Visa en bättre sida av sig själv.
Att man inte ska dömma för hårt. Man kan inte leva i då tid. Livet går inte i repris.  Så jag har beslutat mig....
Alla är värda att älskas för den dom är,  dagen i dag är här, morgondagen vet vi inget om.

Bry dig om dina medmänniskor i dag, i morgon kan det vara försent.

Med de orden lägger jag min blogg på is lite.  Ha de gott,

  

Inga kommentarer: