måndag 19 maj 2014

Brutalt uppvaknande

Vaknade av en röst i min drömm
- jag vill inte ha med dig att göra.
Högt och tydligt, med ljud var innebörden ännu större än då jag läst de via sms.
Hjärtat bultade, jag var darrig i hela kroppen trots att jag låg i sängen och tårarna rann. Jösses , så konstigt de blev nu. På något vis har jag stålsatt mig från detta, men i mina drömmar letade orden sig tillbaka. Jag inser att utan kontakt med personen som uttalat orden kommer jag aldrig kunna ha en fin bra vardaglig relation till mitt barnbarn heller. 
Trots att jag får träffa honom om de passar. De blir aldrig en mysig familje relation som vi har med de övriga. 
Så tragiskt, älskar lille mannen mer än något annat och vi har haft så mycket fint tillsammans. Herregud vad ska stackarn tro då han börjar förstå. Att jag valt bort honom för de andra? Att jag bara bryr mig om mina andra barnbarn, hans kusiner. Åh älskade lilla du, du betyder allt för mig.  Må du få veta de en dag❤️

Inga kommentarer: