söndag 25 maj 2014

En upplevelse utöver de vanliga!

Ligger i sängen i den lilla stugan på gården hos Marika.  De här är underbart!!!
Det har regnat och åskat i natt, det doftar friskt genom de öppna fönstret. Jag hör fåglar, tuppen gal.  Kuckelukuuu.  Jag vill oxå ha en egen mini bondgård. 

De känns som om jag varit på viloläger fast jag bara varit här ett dygn. 

Jag har klappat kaniner, grisar och får, ja tom en tupp. Hållit i små underbara kycklingar. 
Flaskmatat en kalv. Provat mjölka en ko och tittat skeptiskt på Ferdinand filé , familjens tjur. 

Ja många upplevelser på ett dygn. 

Dessutom har jag hunnit se en huggorm som brutalt blev dödad med en jordspade. :)

Ätit världens godaste biffar med oliver och diverse örter och kryddor från marikas örtagård. 

Stortrivs❤️

Inga kommentarer: