torsdag 29 maj 2014

Snuskprat

Inte sedan yngsta dottern började skolan och jag och barnens far delade på oss har jag känt att jag måste storstäda, vårstäda, osv.
Jag har alltid dragit runt på dammsugaren, trasor och moppar. Hemmet har alltid varit städat och undanplockat. Var sak på sin plats. Men plötsligt händer de, jag hinner inte längre. 
Suger av golven dagligen ( nästan) pga djuren. Men de är allt. Gud de är dammigt och jävligt. Drog fram badkaret i dag, skriiiiiii. Så vidrigt en matta av grått ludd låg där och morrade hotfullt mot mig. 
Huuuu så vidrigt!  Skrubba, gnida, skura. Nu blänker de. 
Hur tusan ska man hinna med sitt hem, livet, familjen, jobbet, träning, hundpromenader, fritidsaktiviteter mm.
Ylllll...,,,   Undra just om jag behöver den kommande semestern mer än någonsin. 
Nä nu har jag vilat länge nog, tar tag i moppen igen, tjingeliiiing

Inga kommentarer: