onsdag 4 juni 2014

Godmorgon från Kalives

Onsdag morgon, mer än halva veckan har gått. Vi har hunnit se en hel del här på Kreta.
Åkt runt på moped, åkt i bergen på små krokiga vägar i vår lilla gula hyrbil.
Ätit på tavernor där strömmen for och vi blev serverad halvfrusen mat. 
Besökt chania, åkt häst och vagn runt stan. Mycket trevligt, och vandrat i de små söta gränderna inne i gamla stadsdelen. Ja Chania är fint.

Men ärligt nu börjar jag vara less, solen lyser med sin frånvaro. Igår då vi tog oss de dryga ca 10 milen enkel väg till Elafonissi möttes vi av piskande sandstorm.  Solglasögon var väldigt bra att ha som skydd för ögonen kan jag säga.  Stranden är sagolik där om solen varit framme. Men så var de inte.
Nåja vi har sett stranden i alla fall ;)

I dag vaknade jag redan vid sex, låg och lyssnade på hur vågorna slår mot stranden och piren. Drog en klänning över huvudet och gick ut. Balkongen är sjöblöt, det har regnat hela natten. Dyningarna är stora nog att slå ner en vuxen man, men vad gör väl de. Jag har SEMESTER.   

Lite surt känns de väl att ha lagt ner massa pengar på en ovädersvecka på Kreta.

Förra ggn vi var hit var de inte ett moln på 7 dagar. 
Och ska jag vara ärlig nu, för de ska man så längtar jag hem. Hem till mina djur och barn. Mitt nya vardagsrum och försommaren. Jag vill plantera blommor och tomater, påta i mitt växthus. Gräva ner gurkplantor och paprikor. Suck.

Nä Kreta har inte visat sin bästa sida och jag kommer nog inte åka hit igen. 

Bjuder er på bilder





1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, vad tråkigt att din resa regnade bort. Jag och min dotter ska åka till Almyrida/Kalives i september och hoppas verkligen vädret blir fint. Vi har varit på Chania sidan några ggr och varit nöjda. Det jag undrar över är hyrbil, hyrde ni där eller genom er resebyrå?

Vänliga hälsningar Magdalena.