fredag 6 juni 2014

Sista dagen på Kreta.

Solen har hittat tillbaka till oss igår, jag och maken hade en heldag på stranden. Badade och solade, drack pinacolada och njöt. 
Jag brukar aldrig ligga på stranden en hel dag. Men de var verkligen precis vad vi behövde.
Efter duschen innan middag insåg vi att 8 timmar i grekisk sol ger en hudproblem. 
Till och med maken är bränd. 
I natt var solfrossan ett faktum. Och sista dagen här tillbringas under parasollet. 
I morgon denna tid är vi nästan hemma.
Det känns skönt, visst har resan varit jätte bra. Men kan inte mätas med alla våra tidigare. Kreta är underbart, jag älskar Grekland men denna ö har nog gjort sitt nu för vår del. Förra resan hit var så fin, häftiga naturupplevelser mm så de var liksom svårslaget.  Denna resa har vi sett Kreta från vespa, de var trevligt. Vi har åkt runt i bil, varit efter vackra vägar och ännu en ggn sett dess storslagna natur. Men de går liksom inte att likna vid den första vi gjorde här med Sofia, Daniel och Wille. 
Nu ska jag fortsätta min sista dag här på Kreta i solstolen. Och i morgon ler solen hemma mot mig. 

Inga kommentarer: