lördag 13 september 2008

En ny upplevelse.


I går följde jag med min sambo på ett kvällsjobb, han hade varit ledig några timmar mitt på dagen och hade ett jobb ogjort innan han kunde "göra helg". Väl på plats inser jag att nu förväntas de att jag visar mig tuff och kommer med upp på taket. Min sambo är takläggare, lägger papptak. Han ville ha lite hjälp. Åh gud tänkte jag, jag är väldigt höjdrädd, näst intill sjukligt rädd. Men va tusan...Inte ska lite rädsla hindra mig från att göra något nytt.
Jag klättrade bestämt upp på taket. Yes jag gjorde de!!!! Stolt stod jag där, tittade ner och tänkte -ner kommer man alltid". Sen var de vara att hugga i, fick både svetsa och "platta till" pappen med något som dom kallar en "moppe". Kul, jag gillar manliga jobb. Och de roligaste var nog min sambos förtjusning. Jag är inte bara kvinna, jag är en tuff takläggare oxå, de ni ;-)

Inga kommentarer: