torsdag 16 oktober 2008

Handarbete och heminredning.


Var för någon dag sedan och tog en fika med en kär vän. Hon hade varit och inhandlat diverse garner och skulle sticka mössor. Jag blev riktigt sugen att testa jag oxå. Någon hejjare med nålarna är jag INTE, men en mössa blev gjord på några timmar. Min dotter som skulle ha mössan valde själv garn.
*********************************************************

I dag har jag fått upp mina nya detaljer till köket, en klocka och en "tavla"
Nöjd och belåten känner jag mig över dagens insats här hemma.
Annars rullar livet på som vanligt, har simmat i dag som de flesta vardagar och de var underbart härligt. Min sambo var och simmade med mig, några längder vågade han sig på. Revbenen börjar läka och han kan röra sig ganska bra nu, men försiktig måste han vara.

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Jag är också så sugen på ett stickprojekt - kamske det blir en sån där gles schal med gro´va stickor - det får inte ta för lång tid!

Kram Maud