lördag 29 november 2008

Hittade en kompis!

I går fredag var en mysig dag.
Efter jobbet åkte jag med Sofia till Haparanda och julhandlade.
Hittade flera saker som jag bestämt att jag skulle köpa, nöjd åkte vi hem.
Hemma var allt så juligt och mysigt, jag och min älskling tog ett vinglas och fick sedan skjuts ner på stan där vi åt en god middag med lite mera vin. Skrattade och surrade till restaurangen stängde. Då hade vi ingen gå hem lust. Tittade in på B4 en sväng, men där var mest ungdomar så Sofia skjutsade hem oss. Hemma bara njöt vi av kvällen. Utan Tv.



När Jag och Sofia var på Ikea hittade jag en rolig sak.
En "kompis". Ett gossedjur som hade ett brev fast i sig. Ett brev som berättade att gossedjuret var en vandrings sak, En pojke från Piteå trakten hade lämnat honom för att han skulle lifta med människor genom Sverige,De personer som stötte på gossedjuret skulle ta de med sig till sin hemort, lämna den där på en offentlig plats. Maila pojken som äger "djuret" och berätta var den hamnat. Hur de färdats och berätta om orten. På de sättet så lär pojken sig om olika orter i vårt land. Allt de där var ett skol projekt.
Jag hoppas verkligen att folk gör honom till viljes och skickar djuret vidare. Den lilla figuren åkte med oss från Ikea, i dag lämnade vi honom på Gallerian här i stan. Med hopp om en resa för honom. Killen ska jag maila nu och berätta om vår ort....

Inga kommentarer: