tisdag 9 december 2008

George Clooney



I somras då jag och min sambo satt ute i solen och myste, drack lite bubbelvin och svamlade tittade en fd granne över. En ung tjej, söt och rar. Min sambo bodde tidigare granne med henne och hennes lilla familj. Hon var lite överförfriskad, hade liksom vi dagen till ära intagit bubbeldricka. (Det var kalixdagen)
Hon berättade med förtjusning att hon och hennes väninnor brukar kalla min sambo George Clooney...
I dag fick jag en rolig historia på min mail. Jag bara älskar den just pga de hon sa om George Clooney den kvällen:

Varför kvinnor ljuger !!

En dag satt en kvinna och sydde vid floden när
hennes fingerborg föll ner i floden.
Hon grät högljutt.

Gud uppenbarade sej och frågade
- Varför gråter du mitt barn ?

Sömmerskan svarade:
- Min fingerborg har ramlat i floden och jag behöver
den för att hjälpa min man försörja familjen.


Gud stoppade ner sin hand och tog upp en gyllende fingerborg gjord av guld och safirer.
-Är det här din fingarborg frågade han.

- Nej, svarade sömmerskan.

Ännu en gång stoppade Gud ner sin hand och
tog upp en fingerborg gjord av diamanter.
-Är det här din fingarborg frågade han.

- Nej, svarade sömmerskan.

Ännu en gång stoppade Gud ner sin hand i floden och tog upp en fingerborg gjord av läder.
-Är detta din fingerborg. Frågade Gud.

- Ja, svarade sömmerskan.

Gud blev så glad att hon talade sanning så sömmerskan fick behålla alla tre fingerborgarna.

Några år senare var kvinnan ute och gick med sin man vid floden när maken ramlade i floden och försvann.

Kvinnan grät högljutt och ännu en gång kom Gud och frågade
-Varför gråter du mitt barn ??

- Min man har trillat i floden svarade hon

Gud gick ner i floden och kom upp med Grorge Clooney.
-Är detta din man, frågade Gud.

- JAA, svarade sömmerskan.

Gud blev rasande och sa
- DU LJUGER.

- Åhh förlåt, sa sömmerskan.
Det är ett missförstånd. Du förstår hade jag sagt nej till George Clooney Hade du plockat upp Brad Pitt. Hade jag sagt nej ännu en gång hade du kommit upp med min man. Hade jag då sagt ja så skulle du gett mej alla tre. Käre gud jag är inte helt kry och skulle inte kunna ta hand om alla dessa män. Därför sa jag ja till George Clooney.

Så gud lät henne behålla endast hennes man.
Vad är då moralen av denna historia.

När helst en kvinna ljuger så är det för en godhjätad orsak för andras bästa.

Inga kommentarer: