onsdag 10 december 2008

På kattjakt

Tidigt i morse ringde en kvinna upp mig på min mobiltelefon.
Hon har under en längre tid sett en katt som ser ut som vår bortsprungna kisse vid hennes hus. Den är skygg och håller sig lite på sidan om. Sover i en carport under en bil.
Jag har varit dit nyss och lockat utan resultat. Funderar hur jag ska göra för att få syn på kissen, om det är så att någon varit dum med den så är den troligtvis väldigt skygg.
Lilla grå har ju trots allt varit borta länge nu. Jag ska strax åka dit med lite kattmat. Kanske de gör susen. Jag ska även sätta upp lappar vid carportarna på området och be folket som bor där om hjälp. Tänk ändå, om de vore hon. Vid de här laget har jag nästan slutat hoppas på att få tillbaka henne.
Håll tummen för att de är hon ni där ute!!!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jag håller båda tummarna!

Tänk om det är hon!!!

Kram Maud

Englagård sa...

Hoppas du får tillbaka din katt.

Bra tips du hade skrivit i kommentaren till Klewas krypin, då slipper man ju kavla ihjäl sig.

Kram från "hon med värk":)
Karina