onsdag 10 december 2008

Varför gifter man sig?



I måndags jobbade jag på em med en lite yngre arbetskamrat.
Hon frågade om vårt kommande bröllop, planerna, festen osv.
Vi har faktiskt inte bestämt så mycket än, förutom tid, plats och datum.
Festen är för oss inte viktig, absolut inte. konstigt tycker en del. Tjejen jag jobbade med menade att många gifter sig just för den stora festen. När jag sa att de gör inte vi undrade om varför i jösse namn vi gifter oss då. Om de var för att trygga ekonomin eller....
Jag jag svarade då att det är endast av kärlek, en fin gest. Att det känns rätt då man vet att man vill leva tillsammans resten av livet.
I dag började jag tänka på vårat samtal då jag låg i solariet, och vet ni de känns skönt,
VI GIFTER OSS BARA FÖR VÅR KÄRLEKS SKULL ;-)

Inga kommentarer: