tisdag 13 januari 2009

Tisdag kort och gott.

En helt vanlig tisdag, jag är hemma på lunch.
Sätter mig vid datorn och äter en panpizza, snabbt och ..näää jag tänkte skriva gott men de blir fel. Snabbt och mättande, bukfyllnad.
Jag jobbar till 16.00 i dag. Fram till nu har de flutit på rätt bra, inga större missöden. Inga panik känslor över att inte hinna och räcka till i dag. Söndag kväll var gräslig.

I går var jag ledig, städade nedervåningen, pysslade och donade. Bytte ut tavlor, hängde upp nya lampor osv. En fixar dag med andra ord.
Nöjd med resultatet är jag, bättre än förut känns de som.
Jag vill väldigt gärna renovera nedervåningen i sommar. Byta golv i vardagsrummet och lite nya tapeter. De är ljusa väggar så inte för de, men jag får inte den där riktiga känslan då jag inte valt tapeterna själv.
Och när övervåningen nu snart är helt klar så blir de kontraster.

Inga kommentarer: