torsdag 5 februari 2009

Jag vill oxå bli sjuk pensionär...


Jag i dag .............................. Jag på 25 år

I veckan har mina arbetskamrater varit jätte gulliga med mig.
Jag har fått byta arbetsturer och iomed de fått tre kvällar 12-21.
Mina leder bråkar och värker, jag är stel på morgonen men till tolv har jag kommit igång. Nu sitter jag här nyvaken vid datorn, ute blåster de och snön yr runt knutarna. Säkert har vi en del att skotta, men tyvärr så kan jag inte de, inte på någon timma i alla fall, Men då är jag på väg på jobbet.
När jag drog upp persiennen till sovrummet nyss var de första jag såg mina två grannar. Paret är sjukpensionärer båda två. Dom skottade av hjärtanslust baksidan av huset. Gjorde små trevliga gångar över gräsmattan där som skall gå för att komma ut i skogen och rasta sin hund.
Säkert har dom redan hunnit putsa på framsidan och infarten till huset blänker.
Tänk så underbart att ha den energin och orken... Jag saknar de, hatar denna jävla (ursäkta ordvalet) värk!!! Dessa (ful ord) perioder då mina leder är inflammerade och sänkan hög, och jag bara vill sova de onda.....
Jag vill inte ha de så.... jag vill OXÅ BLI SJUKPENSIONÄR, dom orkar ju allt.
;-)

Inga kommentarer: