måndag 2 februari 2009

Får jag presentera...


Casper

Här har ni världens sötaste minishettis, med namnet casper.

Min dotter Sanna var lycklig ägare till honom för några år sedan då han var i rätt storlek för henne. På den tiden hade vi även en Haflinger som caspian liknade. Ni må tro att dom såg charmiga ut bredvid varandra. Vår förhoppning då vi köpte casper var att han och våran haflinger skulle trivas ihop och att den lilla skulle vara ett roligt sällskap. Nu blev de inte så, Nero vår stora häst tyckte att casper var "äcklig", liten och tråkig tror jag.

Att jag skriver om familjens tidigare hästar beror på att jag funderar mycket ang min dotters kommande hästköp.

Ett fullblodssto, med ur bra stamm. Ett avelssto, Hoppar som en gudinna, men har dock stått i några år nu så de är mycket jobb för att få igång henne.

Visst vill jag att Fia ska köpa henne, men hur ska tiden räcka, och fritid...hur ska Fia få fritid, roa sig med vänner, resa, njuta av lata dagar.

Skrattar lite för mig själv då jag kan höra hennes pappas kommentar från telefonsamtal i går ... (Vågar inte ens skriva det här, behåller de för mig själv och ler...bara ler....)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp där i kalix!
Jo det var en helmysig dag i boden med bad och bus.
Sen god mat på min favo restaurang Thaithai och denna gång fick jag mina älskade Bakudamm Maki hahahaha. Var med skoter igår och hur skönt som helst. Red Emil på banan och vet du att jag blev inte skraj för flygplanen så det gick kanon. Idag har vi varit ut jag och min sambo cowboy och ridit i solen. Häääärligt! Ser att Fia är sugen på häst... en gång hästbiten alltid hästbiten!
Kram kram och tack föresten för en trevlig kväll förra helgen även om den blev kort asgarvar högt som sjutton!