onsdag 25 mars 2009

Onsdags tankar från en virr panna

Sitter här vid datorn, har inget spec för mig. Väntar bara på att tiden skall gå. Jag ska hämta en väninna på hennes jobb då hon har lunch o ta en fika på stan.
Trevligt!
I dag då jag åkte till jobbet vid 6.40 tiden mötte jag många bekanta i sina bilar eller gående. Påväg till deras jobb, en tanke slog mig. Tänk ändå, de är vi vanliga arbetare som håller igång världen. Vad skulle hända om killen som kör lokaltrafiken struntade i att kliva upp i tid i morse tex. Resultatet skulle bli att många skulle komma försent till sina arbeten, till skolan osv. Bara pga en enda persons misstag. Om jag hade struntat i väckarklockan i morse hade "snälla tanten" fått sitt morgon insulin på tok försent. Det hade säkerligen gått en lång stund innan någon uppmärksammade att jag var hemma och ringt och efterlyst mig.
Och skrämmande tanke, tidningsbudet, hade han inte jobbat i morse, tala om ramaskri, folket skulle ringt ner tidningstjänst. Alla människor har viktiga platser att fylla, om man inte jobbar så har man andra viktiga saker att uppfylla, sakersom någon skulle sakna om just du inte fanns...

Inga kommentarer: