tisdag 5 maj 2009

Jag känner mig otillräcklig.

Arbetsdag nummer 2 denna vecka är till ända, 18 timmar på två dagar.
Inte illa, och det går riktigt bra. Jobbet just nu är inte roligt. Jag känner mig inte tillräcklig som undersköterska, min arbetsgivare har sparkrav på sig. Tyvärr drabbar de mina vårdtagare på ett mycket dåligt sätt. För att hinna med de vi ska tvingas vi stjäla tid av våra brukare.
Vissa får sina matleveranser och tvingas äta Lunch / Middag med två timmars mellanrum.
Då jag tagit upp detta med min närmaste chef säger hon i princip bara, ja de är ju inte bra...för att sedan formligen strunta i att problemet kvarstår.

Det var lite av min vardag. I övrigt så har dagen sett rätt bra ut än så länge. Har hunnit med en träff på Lunchen, Te och en Macka på ett av "stans" caféer Tyvärr gick lunchrasten alldeles för fort, men så är de då man har trevligt. Då jag kom hem från jobbet var jag en promenad med lilla "taxen", min älskling lagade middag i dag och jag fick varva ner här vid datorn. Nu är vi mätta och belåtna, det blir nog en cykeltur på ett tag och sedan tv-kväll......

1 kommentar:

Ewa sa...

Hej bruden! ;o)

Jo, det tycker jag med, snart - mycket snart!

Skrämmande hur gamlingarna måste ha det idag, och det verkar ju bara bli sämre och sämre. Gör som jag sa. Ring tidningarna! Vi måste ju prata för dem som inte orkar och kan.

Kram
/Ewa