söndag 3 maj 2009

Min dag i dag! ?

I dag ska jag låta dagen vara min dag. Bara göra saker jag själv vill.
Jag ska inte låta andra bestämma åt mig som jag gör för de mesta. Jag gillar att göra saker för andra, med andra, men i dag ska jag på försök säga nej till allt jag inte har lust med.
Jag ska se vad jag vill på Tv, gå och lägga mig när jag vill...ja allt som jag sällan gör.
För er andra kanske detta inlägg låter konstigt. Jag gör de mest för att peppa mig själv.
Alla vuxna människor ser väl vad dom vill på tv tänker någon. Men STOPP säger jag, då har ni inte levt ihop med en TV-missbrukare till man. Då blir man som kvinnorna som lever med alkoholister. Man anpassar sig, tar del i de mannen bestämmer bara för att få mys-stunden i soffan. Formar sig och accepterar.
Jag har nog PMS tror jag, för ett litet tag sedan sa jag till min älskling, -Skulle du lägga lika mycket tid per dag på invändiga snickerier i huset som du ser sport så skulle vårt hus vara färdig renoverat :-)
Lite elakt sagt kanske, men de är faktiskt sorgligt men SANT!

Inga kommentarer: